تا چه مدت می‌توان از براش‌های آرایشی استفاده کرد؟

تا چه مدت می‌توان از براش‌های آرایشی استفاده کرد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه زمانی باید براش‌های آرایشی خود را تعویض کنید؟ مدت زمان استفاده از آن را می‌دانید؟ متأسفانه اغلب افراد حتی تا به حال براش‌های خود را تعویض نکرده‌اند و همچنان پس از گذشت زمان‌های طولانی از آنها استفاده می‌کنند.

مسئله‌ای که وجود دارد این است که براش‌ها از گذشته تا به حال با لایه‌هایی از مواد آرایش‌ قدیمی پوشیده شده‌اند که عوض نکردن آنها باعث می‌شود به بیماری‌های پوستی مبتلا شوید. بنابراین لازم است به ‌مدت زمان استفاده از براش توجه داشته باشید تا دچار این قبیل مشکلات نشوید. در ادامه همراه ما باشید.

تا چه مدت می‌توان از براش‌های آرایشی استفاده کرد؟

پوست شما یک اکوسیستم است

پوست گسترده‌ترین اندام بدن را تشکیل می‌دهد و شامل مجموعه‌ای از گوشه‌ها، شکاف‌ها و چین‌هاست و مکان مناسبی برای تشکیل انواع میکروارگانیسم‌ها به وجود می‌آورد. اما لازم نیست نگران باشید بسیاری از این موجودات بی‌ضرر و حتی برخی برای سیستم ایمنی بدن مفید هستند.

با این حال قرارگیری در معرض ویروس‌ها، باکتری‌ها و آلودگی‌ها منجر به ایجاد جوش‌ها، عفونت‌ها و مشکلات پوستی می‌شود؛ بنابراین لازم است نکات مراقبتی را رعایت کنید. یکی از مواردی که برای پوست می‌تواند خطرآفرین باشد، استفاده مدام از براش‌های قدیمی است که تمیز و تعویض نشده‌اند.

مدت زمان استفاده از براش؛ آیا براش‌های آرایشی تاریخ انقضا دارند؟

پاسخ این سوال بله است. مدت زمان استفاده از براش بحثی کاملاواضح است؛ همانطور که مواد غذایی بعد از مدتی منقضی می‌شوند، لوازم آرایشی و همچنین براش‌هاتاریخ انقضا مخصوص به خود را دارند، زیرا با گذشت زمان براش‌های قدیمی مکان مناسبی برای تجمع میکروب‌ها و باکتری‌های مضر برای پوست هستند.

با پاک‌سازی و تمیز کردن منظم براش‌ها می‌توانید کارایی و طول عمر آنها را افزایش دهید، اما نمی‌توانید تا ابد از آنها استفاده کنید. با هر بار استفاده از براش‌ها چربی، کثیفی، سلول‌های مرده پوست و مواد آرایشی قدیم جذب آنها می‌شود و در استفاده‌های بعدی این رسوبات و میکروب‌ها را به پوست شما منتقل می‌کنند. 

قرارگیری مداوم در معرض باکتری‌ها و آلودگی‌ها منجر به انسداد منافذ پوست می‌شود. در نهایت واکنش سیستم ایمنی بدن را در پی دارد که سبب آکنه، التهاب و عفونت‌های پوستی می‌شود. 

چه زمانی باید لوازم آرایشی شسته شوند؟

آلن آپونته میکاپ آرتیست معروف در این مورد می‌گوید: براش کرم پودر و براش کانسیلر لازم است هفته‌ای یکبار پاک‌سازی و تمیز شوند. به‌طور کلی متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند هفته‌ای یکبار ابزار آرایشی خود را بشویید. 

براش‌هایی مانند براق‌کننده‌های لب و سایه چشم در بین این ابزار بسیار حساس‌ترند؛ به همین منظور باید به مدت زمان استفاده از براش چشم و لب بیش از سایر براش‌ها توجه کنید. زیرا با نقاط مرطوب بدن سروکار دارند و به راحتی می‌توانند عفونت‌ها را منتقل کنند. افرادی که براش سایه چشم را مرتب و تمیز نمی‌کنند، ممکن است دچار عفونت چشم صورتی شوند.

همچنین مارلی استیم در مورد براش‌های پودری می‌گوید: «این براش‌ها باید هر دو روز یک مرتبه پاک‌سازی سطحی شوند و هر دو هفته یکبار پاک‌سازی عمیق.»

دلیلی که برای تأکید زیاد بر تمیز کردن لوازم آرایش وجود دارد این است که نه تنها آنها را عاری از میکروب می‌کنید، بلکه می‌توانید کارایی آن را بالا ببرید و از پوشانندگی بیشتر براش‌ها برخوردار شوید.

چگونه مدت زمان استفاده از براش را افزایش دهیم؟

متأسفانه اغلب افراد هر روز زمان زیادی ندارند که صرف تمیز کردن لوازم آرایشی کنند، اما لازم است بدانید هر چه تمیز کردن آنها را بیشتر به تأخیر بندازید، لازم است زمان بیشتری صرف این کار کنید تا آلودگی‌ها کاملاً پاک شوند. همانطور که بالاتر گفته شد، تمیز کردن لوازم آرایشی عملکرد آنها را بهبود می‌بخشد و همچنین برای آرایش هم وقت کمتری از شما گرفته می‌شود.

تمیزی سطحی

چنانچه زمان کمی برای تمیزی لوازم آرایشی دارید، می‌توانید از اسپری‌های پاک‌کننده هم استفاده کنید. این اسپری‌ها در زمان کمتری آنها را تمیز می‌کنند و دارای فرمولاسیون مخصوصی هستند که به‌سرعت خشک می‌شوند؛ طوری که بتوانید پس از چند دقیقه مجددا از آنها استفاده کنید.

تمیزی عمقی

برای تمیزی عمقی باید هر 10 تا 14 روز یکبار اقدام کنید. بهتر است برای این مدل پاکسازی از یک قطره پاک‌کننده براش کمک بگیرید. این قطره را به‌اندازه یک سکه روی موهای براش بریزید و ماساژ دهید؛ سپس در آب ولرم بچرخانید. 

پس از گذشت مدت زمان کمی که آب شفاف شد براش‌ها را از آب خارج کنید و از خشک شدن آنها مطمئن شوید. پس از پاک‌سازی، براش‌ها را در محیط مرطوب قرار ندهید؛ زیرا ممکن است مجددا آلوده شوند.

هر چند وقت یکبار باید لوازم آرایش خود را تعویض کنید؟

مدت زمان استفاده از براش آرایشی حدود 5 ماه و اسفنج آرایشی حدود سه ماه است. لوازم آرایشی که تاریخ انقضا آنها به سر رسیده است دارای علائمی به شرح زیر هستند:

  1. وجود خرابی

در صورت وجود هرگونه خرابی و شکستگی در براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی باید آن لوازم را دور بریزید، زیرا احتمال انتشار آلودگی و باکتری در آن وجود دارد.

  1. بیش از اندازه رنگی شده باشد

بعد از مدتی که از براش‌ها و اسفنج‌ها استفاده کنید، آنها بیش از حد رنگی و لک می‌شوند و تمیزی آنها دشوار می‌شود؛ بنابراین نوبت آن می‌رسد که تعویض شوند.  

  1. نرمی طبیعی موهای براش از بین رود

چنانچه زمانی که از براش یا اسفنج استفاده می‌کنید و متوجه سختی آن شده‌اید، این سختی و سفتی در ابزارهای آرایشی به پوست آسیب می‌رساند بنابراین باید آن را تعویض کنید.

  1. کاهش عملکرد

به گفته متخصصان زیبایی زمانی که براش‌ها نمی‌توانند آرایش را روی صورت به خوبی ترکیب کنند و موجب آرایش لکه لکه می‌شوند، تاریخ انقضای آنها فرارسیده است.

  1. بوی عجیب

چنانچه براش و اسفنج شما بوی بد گرفته‌اند این نشانه بدی است و بیان‌کننده وجود میکروب و باکتری در آن است. بنابراین زمان استفاده از براش و اسفنج فرارسیده است و باید آن را تعویض کنید.

  1. براش‌ها قادر نیستند به شکل اولیه خود برگردند

در آخر چیزی که وجود دارد این است که اگر بعد شستشو و خشک کردن صحیح براش‌ها، به شکل اولیه برنگشتند دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند و باید تعویض شوند.

هر چند وقت یکبار باید لوازم آرایش خود را تعویض کنید؟

نتیجه‌گیری

یکی از پرکاربردترین ابزارهای آرایشی که احتمالاً شما هم از آنها زیاد استفاده می‌کنید براش ها هستند؛ بنابراین بسیار مهم است که بتوانید به‌درستی از آنها استفاده کنید. یکی از فاکتورهایی که در کارایی آن موثر به نظر می‌رسد، مدت زمان استفاده از براش است. برای اینکه بدانید چه زمانی تاریخ مصرف آنها به سر آمده نشانه‌هایی گفته شده که از آنها می‌توانید متوجه شوید.

برای اطلاع از محصولات به سایت گلوریاکازمتیک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account