برای آرایش کامل به چند براش آرایشی نیاز داریم؟

برای آرایش کامل به چند براش آرایشی نیاز داریم؟

آیا براش‌های آرایشی گوناگون را می‌شناسید یا کاربرد هر یک را می‌دانید؟ همانطور که می‌دانید براش‌های آرایشی دارای طیف گسترده‌ای هستند و هر کدام کاربرد خاصی دارند. چنانچه آرایشگر حرفه‌ای باشید یا بخواهید آرایش کامل انجام دهید به اکثر براش‌ها احتیاج پیدا خواهید کرد، اما برای افراد مبتدی یا کسانی که به دنبال آرایش ساده‌ای هستند داشتن کیت کامل نیاز نیست.

برای اینکه بدانیم برای آرایش کامل به چند براش آرایشی نیاز داریم؟ ابتدا باید مشخص کنید چه مقدار می‌خواهید آرایش داشته باشید. در این مطلب قصد داریم در مورد براش برای آرایش کامل صحبت کنیم. پس اگر می‌خواهید آرایش کاملی داشته باشید، اما نمی‌دانید کدام براش‌ها موردنیازتان است ادامه مطلب را از دست ندهید.

برای آرایش کامل به چند براش آرایشی نیاز داریم؟

برای آرایش کامل به چند براش آرایشی نیاز داریم؟

قبل از پاسخ به این سوال باید به سوال دیگری جواب داد آن هم این است که آیا شما آرایشگری حرفه‌ای هستید؟ اگر هستید بله داشتن تمام کیت لازم است تا بتوانید چهره‌ها و آرایش‌های گوناگونی را انجام دهید. اما اگر فقط می‌خواهید آرایش کاملی برای خود انجام دهید، می‌توانید با تهیه اصلی‌ترین انواع براش‌ها به هدف خود برسید.

برای انجام هر آرایشی می‌توانید با استفاده از این 5 براش، تقریباً هر ظاهری که می‌خواهید خلق کنید که لیست آنها در ادامه آورده شده است:

  1. براش پودر صورت کرکی
  2. براش کانتور که برای برنزه کردن نیز می‌توان از آن استفاده کرد
  3. براش رژگونه به همراه موهای شل
  4. براش زاویه دار با موهای محکم برای خط چشم و ابرو
  5. براش سایه به شکل عرض متوسط دو برابر که برای هایلایت کردن نیز از آن استفاده می‌شود

کیت کامل براش‌های حرفه‌ای بسیار گران هستند؛ بنابراین اگر از طریق آن نمی‌خواهید کسب درآمد کنید نیاز به تهیه آن ندارید. برخی افراد ترجیح می‌دهند تنها برای رژگونه، کرم پودر و آرایش چشم از براش‌ها استفاده کنند برخی دیگر هم تمایل دارند برای رنگ لب، کانسیلر و کرم پودر از برس‌ها استفاده کنند. پس می‌توان گفت انتخاب هر براش به نیاز مصرفی شما وابسته است.

هر براش برای نقاط خاصی از صورت ساخته شده است. برای مثال براش‌های بزرگ برای استفاده از کانسیلر مناسب نیست؛ زیرا نمی‌تواند آن را به خوبی رو صورت ترکیب کند، اما براش‌های کوچک‌تر برای این کار مناسب هستند.

متأسفانه نکته منفی که برای براش‌ها وجود دارد این است روی آنها نوشته نشده کاربرد هر کدام چیست، فقط دارای شماره‌هایی هستند که از روی آنها می‌توان تشخیص داد کاربرد آنها چیست. 

5 براش برای آرایش کامل

فرقی نمی‌کند فردی مبتدی باشید یا فردی حرفه‌ای در هر صورت اگر بخواهید آرایش کامل داشته باشید به این 5 براش که در بالاتر ذکر شد نیاز پیدا خواهید کرد. در ادامه به تشریح کارکرد هر یک می‌پردازیم.

1. براش پودر صورت کرکی

در بین براش‌ها بزرگ‌ترین آنها، براش پودر صورت کرکی است که عدد آن نیز گویای همین مورد است. این براش‌ها عمدتاً موهایی بلند و کرکی دارند که برای ترکیب کرم پودرهای شل روی صورت بسیارعالی است. این محصول اغلب برای محصولات برنزه کنند توصیه نمی‌شود، اما اگر خواستید از آن استفاده کنید حتماً قبل از استفاده به خوبی آن را بشویید. 

نحوه استفاده از براش پودر صورت کرکی بدین ترتیب است:

  • ابتدا به‌منظور تنظیم آرایش براش را به صورتتان بزنید.
  • با فشار کم کرم پودر را به‌صورت بمالید.
  • براش را به شکل جارویی روی صورت نکشید مگر برای پاک کردن پودر اضافی.
  • برای اینکه ظاهرتان طبیعی به نظر برسد تنها نواحی داخلی را کرم پودر بزنید.

نکته: بهترین انواع براش‌های کرکی، گنبدی شکل و دارای موهای بسیار نرم است.

2. براش رژگونه با موهای شل

از جمله ضروری‌ترین براش‌ها برای آرایش کامل براش رژگونه است، پس انتخاب درست آن بسیار مهم است. طریقه استفاده از این مدل براش شامل مراحل زیر می‌شود:

  • ابتدا براش را روی رژگونه بچرخانید.
  • سپس آن را روی استخوان گونه بمالید.
  • در هنگام آرایش براش را به سمت بالا بکشید.

نکته: براش رژگونه‌ای مناسب است که دارای موهای شل باشد و به میزان کمتری گنبدی باشد. چنانچه براش‌های متراکم را انتخاب کنید سبب می‌شود ظاهری نامناسب داشته باشید.

3. براش کانتور که به‌عنوان براش برنزه کننده هم مورد استفاده قرار می‌گیرد

استفاده از کانتور و براش مخصوص آن ممکن است برای افراد مبتدی کمی نگران‌کننده باشد، اما باید گفت جای نگرانی نیست و استفاده از آن بسیار ساده است. براش کانتور باید موهایی شیب‌دار داشته باشد تا بتواند بخوبی پودر کانتور را در زیر استخوان گونه ترکیب کند.

شیب‌دار بودن براش به این دلیل است که کانتور واضح‌تر دیده شود. روش استفاده از براش کانتور به این ترتیب است:

  • براش را به شکل دورانی در پودر کانتور بچرخانید.
  • به آرامی براش را به عقب و جلو زیر استخوان گونه حرکت دهید.
  • برای داشتن ظاهر تراشیده‌تر مقدار بیشتری پودر کانتور بردارید و آن را زیر فک بکشید.
  • برای کانتور بینی، قسمت جلویی براش را بر نوک بینی فشار دهید.

4. براش سایه چشم با عرض متوسط که برای هایلایت هم استفاده می‌شود 

مهم‌ترین براش برای آرایش کامل، براش سایه است؛ زیرا آرایش چشم یکی مهم‌ترین نقاط آرایشی است. این براش باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشد؛ زیرا پوست چشم بسیار لطیف است و در صورتی که از محصول مناسبی استفاده نکنید یا زیاد پوست را بکشید، پوست چشم چین و چروک می‌شود.

5. براش زاویه دار پرز محکم برای ابرو و خط چشم

ابروها از جمله اجزای صورت است؛ بنابراین یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را در زیبایی چهره دارد. طریقه استفاده از این محصول به این ترتیب است:

  • براش را به پودر ابرو بزنید و مقدار اضافی آن را جدا کنید.
  • ضربات کوتاه به ابرو بزنید.
  • برای استفاده به‌عنوان خط چشم آن را به خط ژل یا مایع آغشته کنید و در راستای خط مژه بکشید.
براش زاویه دار پرز محکم برای ابرو و خط چشم

نتیجه‌گیری

براش‌ها از جمله کاربردی‌ترین ابزارهای آرایشی هستند که آرایشگران حرفه‌ای و افراد آماتور برای میکاپ از آن بهره می‌برند. بنابراین لازم است بدانید کدام یک از انواع براش برای شما مناسب است. در این مطلب در مورد انواع براش برای آرایش کامل صحبت کردیم و نحوه استفاده از آن را تشریح کردیم تا با توجه به این موضوع بهترین آرایش را تجربه کنید.

برای اطلاع از محصولات به سایت گلوریاکازمتیک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account