بهترین ایده‌های آرایشی برای مبتدیان

بهترین ایده‌های آرایشی برای مبتدیان

یکی از مشکلاتی که افراد مبتدی برای آرایش کردن با آن مواجه هستند این است که نمی‌دانند باید از کجا و چگونه شروع کنند. درواقع آنها ایده‌ای برای شروع ندارند، نمی‌دانند باید چه ابزاری تهیه کنند، ترتیب اعمال لوازم به چه صورت است و در کل چگونه می‌توانند آرایش کردن را از ابتدا یاد بگیرند.

بنابراین در این مطلب قصد داریم در مورد ایده‌های آرایشی برای مبتدیان و لوازمی که مورد نیاز آنهاست صحبت کنیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

بهترین ایده‌های آرایشی برای مبتدیان

برای آرایش به چه محصولاتی نیاز دارید؟

آنچه ابتدا لازم است تمام افراد مبتدی به آن واقف باشند این است که به چه محصولاتی نیاز دارند تا بتوانند آنها را تهیه و در هنگام آرایش به کار برند. در ادامه لیستی از این لوازم آورده شده است که به این ترتیب است:

محصولات پوستی

برای آرایش پوست به احتمال زیاد به موارد زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

  • پرایمر
  • کرم پودر
  • کانسیلر 
  • هایلایتر و کانتور
  • رژگونه و برنزه‌کننده

محصولات چشم

به منظور آرایش چشم ها بهتر است موارد زیر را در کیف آرایش خود داشته باشید: 

  • پرایمر سایه چشم
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • ریمل

محصولات ابرو

به کمک محصولات زیر به ابروهای خود حالت دهید:

  • ژل ابرو
  • مداد ابرو
  • پودر ابرو

محصولات لب

برای آرایش لب‌ها به محصولات زیر نیاز خواهید داشت:

  • پرایمر لب
  • مداد لب
  • رژلب
  • براق‌کننده لب

8 قدم برای استفاده از لوازم آرایش برای مبتدیان

از جمله مهم‌ترین ایده‌های آرایشی برای مبتدیان نحوه اعمال و ترتیب استفاده از این محصولات است که در ادامه به تشریح آورده شده است.

  1. پوست خود را آماده کنید

قبل از اقدام به آرایش باید ابتدا پوست خود را آماده کنید. به این معنی که دائماً آن را تمیز و مرطوب نگه‌ دارید؛ در غیراینصورت نمی‌توانید آرایش خوبی انجام دهید. به گفته سسنک آرایشگر معروف نیویورکی: «چنانچه پوستتان آماده نباشد، نمی‌توانید به پوشانندگی بی‌عیب و نقص دست یابید.» 

در نهایت این‌گونه می‌شود که کرم پودر سنگین جلوه می‌کند زیرا به سمت نواحی خشک صورت جذب می‌شود و کانسیلر به حالت بدی نمایان می‌شود.

  1. پرایمر را اعمال کنید

فرمولاسیون تمام پرایمرهای یکسان نیست؛ بنابراین برای دستیابی به بهترین نتیجه پرایمر متناسب با پوست خود را تهیه کنید. از پرایمر در قسمت‌های شفاف و ریز استفاده کنید. آن را به شکل لایه‌های نازک در قسمت گونه، چانه و پیشانی اعمال کنید تا قسمت T صورت که چرب‌تر از دیگر قسمت‌هاست تار و مات شود. اگر پرایمر را به مقدار زیاد به پوست بزنید به شکل گوله گوله درمی‌آید و ظاهر زیبایی ندارد.

  1. کرم پودر و کانسیلر را به پوست خود بمالید

در این مرحله پوست شما برای آرایش آماده است. ابتدا کرم پودر خود را بر گونه‌ها، چانه، بینی و پیشانی بزنید، سپس از یک براش فونداسیون برای ترکیب آن کمک بگیرید. از اسفنج و یا حتی انگشتان هم می‌توانید برای ترکیب این محصول استفاده کنید، اما برای افراد مبتدی براش بهترین گزینه است.

حال نوبت به استفاده از کانسیلر رسیده است. بر نواحی که قصد پنهان کردن آنها را دارید متمرکز شوید. لک های پوستی، زیر چشم‌ها و اطراف بینی نواحی هستند که برای پوشانندگی آنها از کانسیلر استفاده می‌شود. برای اعمال آن باید ضربه‌های کوچک بزنید هرگز آن را روی پوست نکشید. 

با استفاده از براش کانسیلر یا اسفنج کانسیلر را روی لکه‌ها به آرامی ماساژ دهید. به‌منظور پوشش زیر چشم از تکنیک مثلث معکوس استفاده کنید و لبه‌های آن را با ماساژ، کمی زیر چشم‌ها بکشید. این تکنیک نه تنها کاملاً بی‌خطر است بلکه به درخشندگی کل صورت کمک فوق العاده‌ای می‌کند.

  1. پایه آرایش خود را ثابت کنید

براش یا اسفنج را داخل پودر سفت‌کننده بزنید و مقدار اضافی آن را جدا کنید. سپس آن را روی صورت بفشارید تا اطمینان حاصل کنید آرایش در باقی مراحل تغییر نمی‌کند. روی نقطه T که بیشترین مراقبت را در طول روز نیاز دارد متمرکز شوید. 

  1. به صورت خود بعد بدهید

در این قسمت باید کانتور انجام شود که نوع پودری آن از بهترین ایده‌های آرایشی برای مبتدیان است. سپس با استفاده از یک براش زاویه دار برای ایجاد ابعاد روی نواحی که قرار است ابعاد ایجاد شود متمرکز شوید. 

سسنک آرایشگر معروف می‌گوید: «در این مرحله من همیشه از زیر فک شروع می‌کنم، سپس به سمت دو طرف بینی، استخوان گونه و خط رویش مو می‌روم.» او در ادامه اضافه می‌کند: «انجام کانتور کامل صورت کمی زمان بر است، اما تفاوتی چشمگیر در چهره شما مخصوصاً زمان‌های عکاسی به وجود می‌آورد.

اگر از استفاده از کانتور می‌ترسید می‌توانید از برنزه کننده شروع کنید تا کار برایتان راحت‌تر شود.

  1. کمی رنگ به آرایشتان اضافه کنید

هنگام انتخاب و استفاده از برنزه کننده اطمینان حاصل کنید که بیش از دو درجه از رنگ طبیعی پوستتان تیره‌تر نباشد. بعد از انتخاب سایه چشم نوبت به استفاده از برنزه کننده می‌رسد. با به‌کارگیری یک براش کرکی، برنزه کننده را روی خط فک، استخوان گونه و اطراف خط رویش مو ترکیب کنید. 

حال زمان نوبت به استفاده از رژگونه می‌رسد، در اینجا بهتر است رنگ رژگونه تمی طبیعی از پوستتان داشته باشد. در قدم بعد با استفاده از براش مخصوص رژگونه را به گونه‌های خود بمالید. براش را به شکل دایره‌ای روی گونه‌های خود بکشید تا ظاهری ظریف، طبیعی و یکنواخت به‌دست آید. 

چنانچه نمی‌دانید دقیقاً در کدام قسمت گونه رژگونه را اعمال کنید، لبخند بزنید و روی قسمت برجسته شده براش را بکشید.

  1. بر آرایش چشم تمرکز کنید

از مهم‌ترین ایده‌های آرایشی برای مبتدیان تمرکز بر آرایش چشم است. در این قسمت نوع آرایش به شما بستگی دارد که کدام مدل را انتخاب کنید. بسته به اینکه برای چه جایی آرایش انجام می‌دهید می‌توانید با استفاده از خط چشم، ریمل و سایه چشم ظاهری زیبا برای خود به وجود آورید.

پس از اعمال سایه چشم می‌توانید از خط چشم استفاده کنید. مورد بعدی که باید آرایش آن را انجام دهید ابروها هستند. در این قسمت هم می‌توانید با استفاده از ژل ابرو، مداد ابرو و یا پودر ابرو شکل زیبایی برای آن بسازید. 

  1. آرایش لب را اعمال کنید

چنانچه از پرایمر لب استفاده می‌کنید، باید قبل شروع آرایش لب، آن را آماده کنید. در قدم بعد از خط لب بهره ببرید و سپس از رژلب برای اضافه کردن رنگ استفاده کنید.

برای آرایش به چه محصولاتی نیاز دارید؟

نتیجه‌گیری

یکی از مشکلاتی که افراد مبتدی برای انجام آرایش دارند این است که نمی‌دانند باید چگونه و به چه ترتیبی از لوازم آرایشی استفاده کنند. به این منظور به ساده‌ترین ایده‌های آرایشی برای مبتدیان پرداختیم و تشریح کردیم چطور می‌توانید قدم به قدم آرایش زیبایی داشته باشید.

برای اطلاع از محصولات به سایت گلوریاکازمتیک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account